نشان تجاری داروسازی لقمان

نشان تجاری شرکت لقمان دربرگیرنده طراحی نام شرکت (واژه لقمان) با بهره‌گیری از تکنیک تایپوگرافی می‌باشد که در عین برخورداری از ویژگی‌های بصری، در راستای برندسازی نام شرکت، نقش‌آفرین و اثربخش بوده است. رنگ آبی (به‌عنوان رنگ سازمانی) نیز مبین قدرت و اعتماد است که با توجه به قدمت و جایگاه ویژه شرکت در بازار دارویی کشور و نیز حیطه فعالیت شرکت یعنی صنعت داروسازی که از جمله صنایعی است که در آن اعتمادپذیری از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، تناسب و همخوانی مناسبی را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

 

نام داروسازی لقمان

بهره گیری و استفاده از نام شخصیت‌ها و دانشمندان برجسته که دستاوردهای عظیمی را برای بشریت به یادگار گذاشته‌اند، علاوه بر تکریم و احترام به مقام والای آنان، همواره روح دانش‌پژوهی و جستارگری را در جامعه احیا می‌نماید. بدین لحاظ به منظور انتخاب نامی درخور و شایسته با عنایت به موضوع فوق‌الذکر، در سال 1362 نام شرکت، به نام لقمان مزین گردید.

لقمان حكيم، يكى از بزرگ‏ترين حكماى حقيقى است كه قرآن كريم با تعبير بلند و رساىِ: «وَلَقَدْ ءَاتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ؛ به راستى، لقمان را حكمت داديم»، بر حكمتش گواهى داده و برخى از آموزه‏هاى حكيمانه او را براى آيندگان، روايت كرده و بدين سان، همگان را به جستجو و فرا گرفتن حكمت‏هاى او فرا خوانده است. او که در آغاز جوانی برده‌ای مملوک بود، به دلیل نبوغ عجیب و حکمت وسیعش آزاد شد و هر روز مقامش اوج گرفت تا شهره آفاق شد. او مردی امین بود، چشم از حرام فرو می‌بست، از ادای حرف ناسزا و بی‌مورد پرهیز می‌کرد و هیچگاه دامن خود را به گناه نیالود و همواره در امور زندگی شرط عفت و اخلاص را رعایت می‌کرد. اوقات فراغت خود را به سکوت و تفکر در امور جهان و معرفت حق تعالی می‌گذراند. لقمان از خنده بی مورد و استهزاء دیگران پرهیز می‌کرد و هیچگاه اراده خود را تسلیم خشم و هوای نفس نمی‌کرد. از کامیابی در دنیا مغرور و از ناکامی اندوهگین نمی‌شد. در اصلاح امور مردم و حل نزاع و مرافعه آنها سعی وافر داشت و هرگز به دو کس که با یکدیگر مخاصمه و منازعه یا مقاتله داشتند نگذشت، مگر آن که در میان ایشان اصلاح کرد. بیشتر وقت خود را در همنشینی با فقها و دانشمندان و پادشاهان می‌گذراند و مسئولیت خطیر آنها را گوشزد می‌کرد و آنها را از کبر و غرور برحذر می‌داشت و خود نیز از احوال ایشان عبرت می‌گرفت. در این شرایط بود که لقمان شایسته پوشیدن جامه حکمت شد و خدای تعالی او را مورد لطف و عنایت قرار داد و سرچشمه حکمت خود را بر لقمان روان ساخت تا سیل حکمت و نور معرفت بر زبان و بیان لقمان جاری گردد و تشنگان حقیقت را در خور استعدادشان از زلال معرفت و حکمت خود سیراب سازد و در این میان فرزند برومندش که نظر پدر را به خود معطوف داشته بود، بیشتر مورد خطاب او قرار می‌گرفت گرچه نصایح لقمان بیشتر جنبه عمومی داشت.